wtorek, 3 kwietnia 2012

Modlitwa - Bułat Okudżawa -tłumaczenie własne

Póki się kręci ziemia wciąż, póki rozjaśnia światłość świat
dajże każdemu Panie, czego mu właśnie brak:
Mądremu daruj głowę, dla tchórza koń to dość...
Daj szczęściarzowi forsę. I mnie podaruj coś...

Póki się kręci ziemia wciąż, Panie, wszak trwa Twa moc.
Tym, co się rwą do władzy, dajże tej władzy dość.
Pozwól odetchnąć hojnym, jeden dać dzień im chciej.
Daj Kainowi skruchę. I mnie w opiece miej.

Ja wiem, że wszystko możesz, i ufam w mądrość Twą,
jak ci co padli w boju, wierzą, że w raju są.
Jak uszy nasze wierzą, w słowa ustami Twymi
I jak wierzymy sami, że wiemy, co czynimy...

Panie, i mój Boże, zielonooki mój,
Póki się kręci ziemia wciąż, w zdziwieniu przy mnie stój.
Dopóki mamy czas i ogień w nas się tli.
Daj wszystkim odrobinkę. I tyle daj też mi...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz